شبکه های کامپیوتری

اجرای شبکه کامپیوتری 

اجرای شبکه کامپیوتری 

شاید این سوال برایتون به وجود آمده باید برای اجرای شبکه کامپیوتری خوب  از باید کجا شروع کنید.این سوال برای تمام افرادی که قصد دارند دست به راه اندازی شبکه بزنن همواره پیش می آید ما در این مقاله به شما کمک می کنیم که یک انتخاب درست داشته باشید.اما همواره این نکته را در نظر داشته باشید یک شبکه خوب به یک پشتیبانی شبکه خوب یا بهتر بگم به یک پشتیان یا مدیر شبکه نیاز دارد.اما برای داشتن یک شبکه بهینه باید به موارد زیر دقت بفرمایید.

طراحی شبکه  :

طراحی شبکه کامپیوتری به شما کمک می کند که شما تمامی چالش های پیش رو جهت اجرای شبکه را در نظر گرفته و اقدام به تهیه و عقده قرارداد طراحی شبکه نمایید.طراحی شبکه امری مهم در ابتدای کار و اجرا می باشد اما این کمک را به شما می کند در زمان و هرینه صرفه جویی نمایید.

تعرفه شبکه کامپیوتری :

تعرفه و هزینه راه اندازی شبکه به موارد زیادی بستگی دارد.هرچه فضای شما بیشتر باشید به طور حتم هزینه شما هم بالا تر خواهد رفت.از دیگر موارد می تواند به کیفیت تجهیزات شبکه اشاره کرد.امروزه تجهیزات زیادی در بازار وجود دارند از تجهیزات شبکه تولید داخل با نام و نشان برند های خارجی تا محصولات خارجی که فقط نام برند اصلی را دارند.اما این به شما بستگی دارد کدام یک از تجهیزات را خریداری نماید.اما در نظر داشته باشید بهتر است از تجهیزاتی استفاده نمایید که حداقل استاندارد های یک محصول خوب را داشته باشد که در شبکه به آن تست فلوک می گویند.

انتخاب تجهیزات شبکه :

تجهیزات شبکه که خریداری می نماید در کیفیت و طول عمر شبکه شما تاثیر گذار خواهند بود.همان طور که کیفیت تجهیزات شبکه در بر قیمت تمام شده شبکه تاثیر گذار می باشد بر عمر و امکانتی که این تجهیزات دارند بی شک تاثیر خواهد داشت.البته این موضوع بیشتر در شبکه های  اکتیو تاثیر گذار می باشد تا تجهیزات شبکه پسیو.ولی همیشه هنگام خرید در نظر بگیرید که از شبکه چه استفاده ای می خواهید بکنید.

معمولا هدف از انتخاب تجهیزات شبکه مطلوب به محلی که می خواهید استفاده نمایید بستگی دارد .به طور مثال اگر بخواهید شبکه یک شرکت یا دفتر را اجرا نمایید حتما باید از تجهیزات مطلوب و با کیفیت استفاده نمایید. اما اگر قصد داشته باشید برای یک مغازه یا یک دفترکوچک اقدام به خرید تجهیزات شبکه بنماید بهتر می توانید از تجهیزاتی که حداقل استاندارد را دارا می باشند استفاده نمایید.

شرکت اجرا کننده :

بعد از انتخاب و خرید تجهیزات شبکه نوبت به اجرای شبکه کامپیوتری می رسد . هر چه مدیر و مجری شبکه از تجربه بالا برخوردار باشد این امکان به شما می دهد از کیفیت اجرای بهتری برخوردار گردید.لذا برای اتخاب یک شرکت مجری شبکه های کامپیوتری می توانید با تماس داشته باشد تا با مشاورین ما جهت انتخاب یک تکنسین شبکه آشنا شوید.

پشتیبانی شبکه کامپیوتری :

پشتیبانی شبکه کامپیوتری یکی از مهمترین موارد بعد از اجرا شبکه می باشد .زیرا هرچه از عمر شبکه بگذرد نیاز به نگهداری تعویض قطعات می گردد.لذا برای مدیریت شبکه کامپیوتری شما  می توانید یک تکنسین پاره وقت یا تمام وقت بر اساس نیاز های خود استخدام نمایید یا از یک شرکت پشتیبان شبکه های کامپیوتری استفاده نمایید.همه همواره می توانیم به شما در فرایند انتخاب شرکت یا پشتیبان شبکه کمک کنیم تا یک شبکه پایدار و اپ تایم داشته باشید.

تجهیزات مورد نیاز شبکه های کامپیوتری :

تجهیزات مورد نیاز شبکه های کامپیوتری بسته به نوع نیاز شما می تواند متفاوت باشد اما قالبا تجهیزات مورد نیاز شامل رک ، سرور ، کابل شبکه ، ترانکینگ ، پچ پنل ، کابل بزق ، پریز شبکه ، پریز برق و فرمیم ها می شود. اما شما برای مدیریت سرور ها نیاز به نرم افزار ها جهت راه اندازی سرور مانند نرم افزار های  شبیه سازی نیاز دارید تا بتوانید بهترین خدمات را در شبکه خود دریافت نمایید.

بازگشت به لیست

4 دیدگاه در “اجرای شبکه کامپیوتری 

  1. alekscepe گفت:

    سلام ممنون از مطالب مفید شما

  2. Ernestofes گفت:

    سلام ممنون از محصول شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *