شبکه های کامپیوتری

راه اندازی شبکه

راه اندازی شبکه

راه اندازی شبکه از طراحی شبکه و براورد نیازهای یک شبکه آغاز و تا پشتیبانی شبکه ادامه دارد.راه اندازی شبکه به خودی خود کار سخت نمی باشد.اما هرچه تعداد کلاینت های یک سازمان یا شرکت افزایش پیدا کند.نیاز به تجهیزات و راه حل هایی جهت بهبود عملکرد یک سیستم شود.امروزه راه اندازی شبکه های کامپیوتری توسط متخصین این حوزه باید صورت بگیرد.

مرحله اول : طراحی شبکه کامپیوتری :

در این بخش شما به کمک مهندسین شبکه و خدمات شبکه با توجه به نیازهای خود اقدام به طراحی و برآورد نیاز های خود و چالش های پیش رو نموده و مهندس شبکه با ارئه راه کارهایی مشخص و قابل اطمینان مسیر حرکت کابل ها و ترانکینک را مشخص نموده و همچنین محل قرار گیری سرور ها و رک را مشخص می نماید.در این بخش شرکت خدمات شبکه با توجه به نیاز شما و همچنین توانایی مالی شما تجهیزات شبکه و دوربین های مورد نیاز شما را برای شما مشخص می نماید.هرچه در بخش طراحی شبکه شما آینده نگری بهتری داشته باشید در آینده با چالش کمتری روبرو خواهید شد.

مرحله دوم : خرید تجهیزات

شما در بخش طراحی شبکه با توجه به دستور عمل هایی که از مشاورین شبکه خود دریافت کرده اید و همچنین بر اساس توانایی خود اقدام به خرید تجهیزات شبکه می نمایید.در این بخش شما باید از تجهیزات شبکه ای  استفاده کنید از حداقل استاندارد های کیفیت برخوردار باشد.هرچه کیفیت تجهیزات کمتر باشد عمرا آنها کمتر می شود.لذا از آنجایی که تغییر و بهسازی اجرای شبکه پسیو بعد از اجرا کاری زمان بر و پر هزینه می باشد باید در خرید تجهیزات مطلوب دقت بیشتری داشته باشید.

مرحله سوم : اجرای شبکه کامپیوتری

در مرحله اجرای شبکه کامپیوتری بر اساس خرید شما تکنسین شبکه اقدام به اجرای شبکه می نمایند.در این بخش که مهمترین بخش شبکه می باشد کابل کشی و ترانکینک بر اساس میز و قرارگیری کلاینت ها صورت می گیرد.هرچه تعداد نود های شبکه بیشتر باشد اجرای شبکه مدت زمان بیشتری به طول می انجام.کیفیت اجرای شبکه بستگی به کابل کشی که صورت می گیرد دارد هرچه کابل کشی مطلوب تر باشد عمر شبکه به مراتب بالا تر می رود. در اینجا  آرایش رک و طریقه قرار گیری کیستون های شبکه از اهمیت خاصی برخوردار می باشد چرا هرچه محل قرارگیری سرور ها و پچ پنل ها بهتر باشد . دسترسی به اجزای رک آسان تر می شود.اجرای شبکه کامپیوتری همراه با دوربین های مداربسته صورت می گیرد.زیرا مسیر عبور کابل های دوربین و شبکه همواره در تراکینک های مشترک و در یک رک قرار می گیرد.

itbama-setup (1)

مرحله چهارم : بهربرداری از شبکه

در این مرحله بعد از نصب رک و دروبین های مداربسته و همچنین آریش کلاینت ها اقدام به اجرای شبکه اکتیو نموده و سرور ها ، روتر، مودم ، دوربین ، سویچ های کانفینگ می شود.معمولا در این مرحله اگر اقدام به تست بعد از اجرای شبکه صورت نگیرد ایرادات کار مشخص می شود و تکنسین شبکه اقدام به بر طرف کردن مشکلات می نماید.

مرحله پنجم : نگهداری و پشتیبانی شبکه

بعد از تکمیل شدن شبکه و در مدار قرار گرفتن آن شما نیاز به یک پشتیبان شبکه خواهید داشت.نگهداری شبکه یکی از واجبات شبکه می باشد.زیرا در ادامه کار هرچه از عمر شبکه بگذر شبکه نیار به نگهداری و رفع نیاز کاربران خواهد داشت.از این روی ای تی باما با بیش از ده سال سابقه در اجرا و پشتیبانی شبکه این امکان را به شما می دهد که بهترین عملکرد در مورد را داشه باشید.

شرکت اجرای شبکه ما این توانایی را دارا می باشد که اجرای شبکه کامپیوتری شما را با کمترین هزینه و بیشترین بازه اجرا نماید تا شما در ادامه فعالیت های انفورماتیکی بهترین بازده را داشته باشید.

شما می توانید در لحظه از زمان با تماس باما از مشاوره رایگان برخوردار گردید.

بازگشت به لیست

3 دیدگاه در “راه اندازی شبکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *