شبکه های کامپیوتری

مدیریت شبکه کامپیوتری

مدیریت شبکه کامپیوتری به خودی خود یک امر مهم برای شرکت های کوچک و بزرگ می باشد . هرگاه تعداد سیستم ها یک مجموعه از زیاد شود کنترل و مدیریت شبکه اهمیت خاصی پیدا می کند.از این رو همواره شما به یک شخص یا شرکت پشتیبانی شبکه نیازمند هستید تا بتوند مشکل شما را برطرف نماید.شرکت های پشتیبانی شبکه گاها از ابزارهای مختلفی برای کنترل و مدیریت و مانیتورینگ استفاده می کنند که در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره می شود.

مدیر شبکه یا مدیر ای تی کیست؟

مدیر شبکه یا ای تی من وظیفه مدیریت و مشاوره در خصوص یک شبکه کامپیوتری از اجرا تا پشتیبانی یک شرکت را بر عهده دارد. مدیر ای تی همواره به مدیران خود بهترین راه حل ها در خصوص دوری از مشکلات اهم از کلابرداری و از بین رفتن اطلاعات را به اطلاع مدیران خود می رساند.

 

کنترل از راه دور :

شرکت های پشتیبانی شبکه از راه دور زیادی وجود دارند که با توجه به برنامه های موجود در بازار این امکان را به شما می دهد که یک پشتیبان شبکه کامپیوتری از راه دور داشته باشید. این نوع پشتیبانی ها مخصوص شرکت ها هستند که تعداد کلاینت کمتری در حدود 5 الی 10 نفر دارند می شود از جمله برنامه های می توان به Anydesk  و یا  Teamwver اشاره کرد.

درصورتی که شرکت شما از ای پی های استاتیک استفاده می کند شما می توانید از برنامه دکستاپ ریموت خود ویندوز استفاده نمایید این برنامه های که به آنان اشاره شد مختص ویندوز می باشند.برای کنترل و ریموت یک سیستم لینوکسی ادمین شبکه معمولا از برنامه   SSh و یا MobaXterm استفاده می کنند .

مدیر شبکه یا ای تی :

مدیر شبکه یا ای تی می تواند در پاره از زمان که توسط شرکت مشخص می شود در شرکت حضور پیدا کند و نسبت به انجام مواردی که از پیش به ایشان محول شده است اقدام نماید.مدیر شبکه موظف است که بر اساس نیاز شرکت اقدام به بکاپ گیری روزانه یا هفتگی نماید.از دیگر وظایف مسئول شبکه می توان به مدیریت برنامه های حسابداری و اتوماسیون اداری اشاره کرد.مسئول شبکه همچنین برنامه های مورد نیاز شرکت را برای کلاینت ها نصب و طریقه استفاده از آنان را شرح می دهد.

مدیر ای تی شبکه پاره وقت :

شرکت ها به علت کمبود مکان و لوکیشن از مدیر شبکه پاره وقت استفاده می نمایند.اما این موضوع هیچگاه مسئولیت ای تی من یک شرکت کم نمی کند.مدیر شبکه باید با توجه به دوری از شرکت برنامه ریزی های خود در ارتباط با بکاپ گیری های مورد نیاز در زمان های مشخص را انجام دهد تا بتواند از ریکردی بهتر و امنیت بیشتری در یک سیستم برخوردار گردد.

چگونه یک مدیر ای تی خوب داشته باشیم؟

مدیر ای تی خوب داری فاکتور های مهمی همچون تجربه و دانش از اطلاعات شبکه ، مسلط به موضوعات ویندوزی و لینوکسی و از همه مهمتر اطلاعات مربوط به امنیت سرور داشته باشد و چالش های پیش روی یک سیستم کامپیوتری را پیش بینی نماید.یکی از موضوعاتی که همواره باید در نظر داشت این است که مدیر ای تی برای بهبود عملکرد یک سیستم که شامل سرور ها و روتر و کلانت ها می شود چه خط مشقی را پیشنهاد می دهد تا سیستم بهترین بازده را داشته باشد.

پشتیبان شبکه در تهران :

پشتیبان شبکه در تهران که قطب اقتصادی کشور می باشد یکی از فعالیت ها مهم ای تی باما می باشد.ما با اعزام نیروی کار قوی و با تجربه در خصوص مسائل مربوط به شبکه های کامپیوتری و همچنین شبکه این نوید را به شما می دهیم که بهترین عملکرد در کمترین زمان ممکن را داشته باشید . لذا برای این امر شما می توانید با شماره های ما 02191306720 و یا همراه 09124676720 تماس حاصل بفرمایید تا با مشاوره رایگان شما را در خصوص شبکه راهنمایی نماییم.

ای تی باما با بیش از ده سال تجربه در حوزه نصب ، اجرا و فروش تجهیزات شبکه و همچنین خدمات شبکه و پشتیبانی شبکه توانسته از با بیش از 100 پروژه کوچک و بزرگ و مدیریت شبکه یکی از باتجربه ترین شرکت ها انفورماتیک در ایران می باشد.

info@itbama.net با ما در ارتباط باشید.

 

 

بازگشت به لیست

4 دیدگاه در “مدیریت شبکه کامپیوتری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *