شبکه های کامپیوتری

راه اندازی شبکه کسب و کار کوچک

راه اندازی شبکه برای کسب و کار کوچک

راه اندازی یک شبکه کسب و کار کوچک اولین گامی است که هر مشاغل برای ایجاد یک بستر محاسباتی برای فعالیت های تجاری برمی دارد.تجارت شما بدون سیستم های فناوری اطلاعات نمی تواند فعالیت کند و امروز بیش از هر زمان دیگر ، شرکت ها برای پشتیبانی از فعالیت های تجاری نیاز به انطباق و ساخت شبکه های رایانه ای قابل اعتماد دارند.

در این مقاله ، ما مراحل لازم برای ایجاد یک شبکه کسب و کار کوچک را شرح می دهیم و اجزای مورد نیاز برای ساخت شبکه کسب و کار شما را لیست می کنیم. ما لیستی از لیست راه اندازی شبکه های مشاغل کوچک را که به راحتی قابل پیگیری است تهیه کرده ایم ، اما هر زمان خواستید از ما در خواست مشاوره نمایید.

ایجاد یک شبکه کامپیوتری همیشه ساده نیست و برخی از افراد ممکن است در درک و پیکربندی برخی از اجزای ذکر شده در زیر مشکل داشته باشند.

ای تی باما  خدمات مشاوره فناوری اطلاعات را برای کمک به شما در ساخت و راه اندازی شبکه کسب و کار شما ارائه می دهد و به صورت شبانه روزی در دسترس هستند تا به تمام سوالات شما پاسخ دهند.

درمورد راه اندازی شبکه برای کسب و کار کوچک بیشتر بدانیم

در مقاله در مورد تمامی مواردی که به یک شبکه موفق کامپیوتری می توان داشته باشیم اشاره خواهد شد

1) برای راه اندازی شبکه چه برنامه ای برای دفتر خود دارید

شما باید برای دفتر خود به این نتیجه برسید که در کجا به کابل کشی نیاز دارید که بهترین عملکرد برای کامپیوتر ها و سرور و شبکه خود داشته باشید.

اگرچه نقاط دسترسی بی سیم جدید می توانند از سرعت سریع شبکه پشتیبانی کنند ، اما کابل شبکه هنوز هم  نسبت به شبکه بی سیم از اعتبار بالایی برخوردار است.

2) ارائه دهنده اینترنت را انتخاب کنید

وظیفه بعدی شما انتخاب ارئه دهند اینترنت خوب می باشد شما می خواهید به دنبال یک ارائه دهنده اینترنت باشید که سرعت بارگذاری زیادی داشته باشد. بیشتر ISP ها اینترنتی که در اختیار شما قرار می دهند را با سرعت بارگیری می فروشند ، اما اگر از فناوری cloud مانند Microsoft 365 یا بارگذاری نسخه پشتیبان خود در cloud استفاده می کنید ، سرعت بارگذاری ضروری است.

3) جایگذاری پریز برق و شبکه

این مربوط به نقشه و نیاز شما از محل اجرای پروژه می باشد، اما شما باید زیرساخت های شبکه خود را به خوبی برنامه ریزی کنید. بعد از نصب کابل ها جابجایی شبکه دشوار است. اطمینان حاصل کنید که جک ها و پورت های شبکه خود را به خوبی در نظر می گیرید.

همچنین ، اطمینان حاصل کنید که تعداد زیادی پریز برق برای همه رایانه ها و مانیتورهای و پرینتر ها خود در دسترس دارید. همچنین می خواهید تمام چاپگرها ، اسکنرها و سایر وسایل جانبی دیگری را که با رایانه های خود استفاده می کنید در نظر بگیرید.

برای راه اندازی شبکه برای کسب و کار کوچک به چه تجهیزاتی نیاز دارم؟

برای ایجاد شبکه تجاری خود ، حداقل به چند مولفه(components) نیاز خواهید داشت. این مولفه ها اتصال ، برنامه های تجاری و سایر منابعی را که تجارت شما استفاده خواهد کرد ، مدیریت می کنند. انتخاب تجهیزات مناسب برای شبکه کسب و کار شما دشوار است ، اما تیم پشتیبانی فناوری اطلاعات ای تی با ما می تواند به شما در انتخاب راه حل مناسب کمک کند. مشاغل کوچک با اجرای محصولات زیر ، امنیت و قابلیت اطمینان شبکه های سازمانی را اضافه می کنند.

مواردی که ممکن است برای تکمیل لیست بررسی راه اندازی شبکه کسب و کار کوچک خود نیاز داشته باشید

1) فایروال / روتر

دیوار آتش – این مهمترین تجهیزات در شبکه شماست. فایروال یکی از موارد موجود در شبکه شما است که با هر حمله خارجی که سعی در ورود به شبکه دفتر شما دارد مقابله خواهد کرد. فایروال ها وظیفه اسکن ترافیک ورودی و خروجی از سیستم های شما را بر عهده دارند. دیوار آتش کسب و کار شما اولین خط دفاعی شما است. این برنامه با همه تلاش برای نفوذ به شبکه شما و جلوگیری از ورود آن به کاربران و رایانه های شما مبارزه خواهد کرد. این یکی از اجزای شبکه شماست که نمی خواهید روی آن “صرفه جویی کنید”. می توانید در مورد دیوارهای آتش در صفحه امنیت سایبری ما اطلاعات بیشتری کسب کنید و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با دفتر ما تماس بگیرید.

2) زیرساخت شبکه (کابل کشی)

برای کمک به سیم کشی دفتر خود با کابلهای شبکه ، پورتهای شبکه و یک پچ پنل ، باید یک شرکت خدمات IT در در شهر خود تماس بگیرید. شما برای هر دستگاه به یک کابل شبکه نیاز خواهید داشت. کابل اترنت Cat 6 استاندارد مدرن است و می تواند از سرعت GIG پشتیبانی کند.

مهم: برای بهترین عملکرد ، یک کابل شبکه با چند رایانه به اشتراک نگذارید. اطمینان حاصل کنید که برای هر دستگاه در شبکه خود یک کابل شبکه دارید.

3) سوئیچ شبکه (سوئیچ باید در هر دستگاه یک پورت داشته باشد)

شبکه سوئیچ مورد مهم شما در شبکه شما است. سوئیچ شبکه وظیفه اتصال همه دستگاه های شما در شبکه را دارد و اطمینان حاصل می کند که همه دستگاه های شما را در بر می گیرد.سویچ وظیفه مدیریت اطلاعات بین سیستم ها را بر عهده دارد.

شبکه سوئیچ شما باید به اندازه کافی پورت شبکه داشته باشد تا بتواند برای هر دستگاهی در شبکه شما یک شبکه پورت اختصاص دهد. اگر 20 رایانه دارید ، مطمئن شوید که سوئیچ شبکه شما حداقل 28 شبکه پورت دارد.

4) نقاط دسترسی بی سیم

نقاط دسترسی بی سیم اجزای شبکه شما هستند که مسئولیت شبکه بی سیم شما را بر عهده دارند. اندازه و طرح دفتر شما تعیین می کند که به چه تعداد AP در دفتر کار خود نیاز دارید.

برای جلوگیری از مشکلات سیگنال ، داشتن پوشش بی سیم کافی در دفتر کار بسیار مهم است. می توانید برای گرفتن نظرسنجی بی سیم مناسب برای دفتر کار خود ، با تیم شبکه خدمات شبکه در تهران ما تماس بگیرید.

5) رایانه ها

در مورد رایانه ، باید مطمئن شوید که رایانه های شما شامل Windows 10 Professional و نه Windows Home Edition هستند. به عبارت دیگر ، به دنبال رایانه های تجاری باشید و نه رایانه های خانگی. یک کامپیوتر تجاری ساخته می شود تا در برابر وظایف روزمره کار اداری مقاومت کند ، عمر بیشتری داشته و از یک رایانه خانگی بهتر عمل کند.

مارک ها و گزینه های رایانه ای زیادی در بازار وجود دارد ، بنابراین رایانه ای متناسب با بودجه خود انتخاب کنید. سعی کنید جدیدترین مشخصات رایانه موجود ، شامل حداقل 8 گیگابایت حافظه ، Intel Pentium i5 یا بالاتر و حداقل 500 گیگابایت فضای هارد دیسک را دنبال کنید. اینها دستورالعملهای اساسی هستند ، اما هر چیزی مشابه یا بالاتر از این مشخصات برای یک رایانه تجاری خوب ایجاد می کند.

6) سرورها

سرورهای فیزیکی هسته اصلی شبکه شما هستند. سرورها می توانند میزبان برنامه های تجاری شما مانند نرم افزارهای حسابداری و اتوماسیون های اداری باشند. سرورهای شبکه همچنین از تأیید اعتبار کاربر ، DNS و سایر توابع شبکه لازم برای ارتباطات رایانه ای پشتیبانی می کنند.

اگر از حافظه ابری برای پرونده های خود استفاده نمی کنید ، سرور شبکه دفتر شما همچنین می تواند گزینه ذخیره سازی متمرکز شما باشد.

سرور شبکه شما برای پشتیبانی صحیح از دستگاه های شبکه و رایانه شما باید حافظه مناسبی داشته باشد. این یکی از اجزای شبکه شماست که ممکن است به کمک آن نیاز داشته باشید. برای اینکه بدانید دقیقاً به چه نوع سرور شبکه نیاز دارید ، لطفا با تیم شبکه ما تماس بگیرید. متغیرهای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیریم تا مشخصات مناسب سرور را به شما ارائه دهیم.

برای اندازه گیری یک سرور ، مواردی مانند برنامه ها ، تعداد کاربران ، نیازهای ذخیره سازی و نیازهای امنیتی باید در نظر گرفته شوند. شما می توانید با شماره تلفن 91306720-021با تیم شبکه ما تماس بگیرید و ما می توانیم به شما کمک کنیم تا سرور خود را رایگان انتخاب کنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *